NFM: idén is az e-kereskedelem áll a fogyasztóvédelem középpontjában 

írta: nekedveszem.hu
370 megtekintés
Kiwi.com Many GEO's

A fogyasztóvédelmi hatóság és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) 2017-ben több mint 800, az előző évekhez képest ötször több webáruházat ellenőrzött, főként próbavásárlásokkal.

Az online vásárlások számának folyamatos növekedése miatt idén is az e-kereskedelem áll a fogyasztóvédelem középpontjában.

A közlemény szerint a hatósági intézkedéseknek köszönhető, hogy a magyarországi internetes kereskedelemre nem jellemzőek a kirívó fogyasztóvédelmi jogsértések. A hatóság továbbra is nagy hangsúlyt helyez az árubemutatók, a vidámparkok, kalandparkok és aquaparkok, valamint a kuponos értékesítés és az utazási irodák ellenőrzésére.
Ehhez kapcsolódóan megjegyezték, hogy az árubemutatós visszaélések száma a 2015 decemberében elfogadott törvénymódosítás és a hatékony hatósági eljárások eredményeként 2018-ra a negyedére csökkent. Arról is beszámoltak, hogy a fogyasztóvédelmi hatósághoz tavaly közel 31 ezer megkeresés érkezett, elsősorban jótállási, panaszkezelési és netes kereskedelemmel összefüggő ügyekben. A vásárlók, családok biztonsága érdekében a hatóság 2017-ben 145 veszélyes terméket – főként gyermeksporteszközöket, játékokat, fényfüzéreket, etetőszékeket – vont ki a forgalomból. Az NFM a továbbiakban is fontos feladatának tartja, hogy aktív fogyasztóvédelmi jelenléttel és rendszeres ellenőrzésekkel járuljon hozzá a magyar vásárlók, családok érdekeinek védelméhez – olvasható a tárca közleményében.

MTI 2018. február 1., csütörtök 10:22

Booking.com
0 hozzászólás
0

Szólj hozzá!

COVID-19 esetszámok