Park Inn by Radisson Zalakaros Resort & Spa – végre egy 4 csillagos hotel Zalakaroson

írta: nekedveszem.hu
0 hozzászólás
Revolut many GEOs

A Park Inn by Radisson Zalakaros Resort & Spa jelmondata: színt viszünk az életébe! Nézzük meg, sikerült-e!

A szálloda a térség első nemzetközi lánchoz tartozó szállodája, amely a méltán híres Zalakarosi Gyógy- és Élményfürdő közvetlen szomszédságában található. A 239 praktikusan berendezett, kényelmes, otthonos szobából 214 standard-, 25 családi (és akár összenyitható) minősítésű, valamint jakuzzis superior lakosztállyal is várják a vendégeket. Minden szobában erkély, ingyenes WiFi, egyénileg szabályozható légkondicionálás, nagyképernyős LED TV, minibár hűtő és saját széf található. A mozgásukban korlátozott vendégek részére akadálymentesített szobák is rendelkezésre állnak.

A fenti pár sort a Park Inn by Radisson Zalakaros honlapjáról ollóztam össze kínkeservesen, és ezzel nagyjából el is mondtam azokat a hiányosságokat amiket el kell mondanom. Ugyanis a honlap csapnivaló. Nemcsak az on-line szobafoglalás-, de még a képgaléria sem működik. Utóbbi marketing szempontból sem az igazi, ezt tudjuk be kezdeti nehézségnek, hiszem ez év szeptember elején nyitottak meg. Reméljük találnak majd egy jó webmestert aki meg tudja oldani ezt a hatalmas feladatot… Mindenesetre jópár fényképet készítettem, így nem maradtok le semmiről.

Az őszi szünetben szerettünk volna elutazni pár napra és nagyon fontos volt, hogy a Zalaszabaron található Zobori Élmény Park közel legyen, mert kisfiunk itt szeretett volna eltölteni pár órát, miután megmutattuk Neki az ott található játékokat. A fentiek értelmében nem túl sok választásunk akadt; Hévíz, vagy Zalakaros. Előbbi helyen a Hotel Európa Fit volt a befutó, míg utóbbiban…
…nem nagyon találtunk semmit. A MenDan-ban volt már elég rosszul sikerült pár napunk a padlásszobában, míg a Karos Spa sem az igazi már – valljuk be, elszállt felette az idő. Így aztán nagyon megörültem amikor olvastam a Park Inn by Radisson Zalakaros nevű új hotelről, amiről eddig még nem is hallottam. Mivel – ahogy írtam – a honlapon foglalni nem lehetett, így az ajánlatkérés elküldése után a szálloda által megadott határidő utolsó perceiben (munkanaponon következő nap 18:00 óráig ígérik a visszajelzést) befutott az ajánlat.
8-10 évvel ezelőtt napi rendszerességgel tőzsdéztem, de akkor sem Forex-eztem, mert eléggé kockázatosnak tartottam. Akinek nem ismerős; röviden ez egy elég nagy kockázatú-, magas tőkeáttételű fogadás, ahol a valutapárok egymáshoz képest való elmozdulását próbáljuk megtippelni. És ez most miért is kapcsolódik a témához? A kérdés jogos, mindjárt megválaszolom. Ugyanis az ajánlatban 200€ szerepelt, ami, mint kiderült, a fizetés napján érvényes MNB középárfolyamon lesz forintosítva. Reméltem, hogy a következő hetekben nem lesz olyan esemény, bejelentés, ami miatt 1€-ért többet kellene adni 310 ft-nál, ezért gyorsan megnéztem, hogy egyéb foglalási oldalakon mennyiért lehetne erre a kiemelt időszakra szobát foglalni. Ez az ajánlat tűnt a legolcsóbbnak, így rábólintottam és a kért 1 napnyi szobaárat az érkezés napjáig elutaltam.
Délután 3/4 6-re értünk kényelmes tempóban a szállodába, előtte megebédeltünk és megmásztuk a Szigligeti Várat, mert úgyis csak 15:00 órától lehetett volna legkorábban elfoglalni a szállást. Mivel a szálloda nem rendelkezik saját wellness részleggel (egy zárt – elég hideg – folyosó köti össze a Zalakarosi Élményfürdővel), így eléggé aggódtunk, hogy a fürdő honlapján írt 18:00 órai zárás mennyire fogja keresztülhúzni a számításunkat, miszerint vacsora előtt csobbanunk egyet. Nem húzta, 21:00 óráig lehet igénybe venni az élményfürdő szolgáltatásait, így teljes volt az öröm. Bejelentkeztünk, feleségem és kisfiam felmentek a szobába, míg leparkoltam. Nagyon fontos, a szálloda előtt 21:30-8:30 közötti időszakban tilos parkolni, ezért vagy a mélygarázst érdemes igénybe venni naponta 5€-nak megfelelő forintért, vagy a szálloda melletti, újonnan kialakított, sóderral felszórt ingyenes, de őrzés nélküli parkolót. A szobakártyám megmakacsolta magát és nem nyitotta a mélygarázs sorompóját, maradt a csillaggarázs. Miután ezt a tényt közöltem a recepción, a parkolási díjat szó nélkül törölték.
szoba
A szobába belépve ez a kép fogadott bennünket, valóban egy teljesen újonnan kialakított helyiségbe léptünk be, színes falakkal, modern – mondhatni designer – bútorokkal. Az ágy háttámlája mögött 16 millió színben állítható LED sor (amit természetesen nem mi, felnőttek  tanultunk meg leghamarabb kezelni), legalább 106cm átmérőjű LG TV és egy több világítási móddal rendelkező asztali lámpa fokozta a minőség és a komfort érzését. A fürdőben zöld színű biztonsági üveggel elválasztott zuhanykabin volt, melynek aljzata pár fokkal meg volt emelve, így a víz nem tudott kifolyni. Ez a fajta megoldás igazán működőképes, még nekem sem sikerült elárasztani a fürdőt. Viszont pipere dolgokat (sampon, tusfürdő, körömreszelő, tű, stb.) egyáltalán nem találtam, ez egy ilyen besorolású szállodától nem igazán elfogadható. Más utazók véleményével ellentétben pohár és feltöltött minibár volt a szobában.

Ideje volt vacsoráznunk, így az étterem felé vettük az irányt. Szerencsére aznap nem voltak sokan, így itt is tudtam pár fényképet készíteni.

A vacsora változatos és nagyon finom volt, a teljesség igénye nélkül ezen ételek közül választhattuk:
  • többfajta előétel
  • csicseriborsó- és csirkeragu leves
  • tökfőzelék
  • burgundi marha szilvás krokettel (kifejezetten jól elkészítve)
  • tengeri halfilé tejszínes, kapros mártásban
  • grillezett jércemell
  • sonkás rakott tészta
  • sokféle gyümölcs és sütemény

Másnap hasonló tematika mentén másféle ételeket szervíroztak, a vegetáriánusoktól kezdve a húsimádókig mindenki megtalálhatta a számára megfelelő vacsorát, nem hiszem, hogy bárki is éhes maradt. A séfek folyamatosan töltötték fel az üresedő tálakat, mindenből mindig volt választék, ami sajnos egyre kevesebb helyről mondható el. A vacsora mellé felszolgált italok árai a szálloda besorolásának megfelelőek voltak, 1 üveg Cappyért, 1,5dl félédes fehérborért és 1 üveg Coca Coláért 2.000 ft-ot számláztak.

Vacsora után a lefekvés következett, kisfiam pótágya kényelmesen elfért a franciaágyunk mellett. Az ágy matraca kb. 20cm magas és nagyon kemény volt, valószínűleg jó ideig nem lesz kifeküdve. Én ezt kifejezetten szeretem, feleségem nem annyira, de elmondása szerint nagyon jót tudott aludni. Én már kevésbé, mert ugyan a matraccal semmi gond nem volt, a párna is hasonlóan keményre volt tömve, rajta feküdni kényelmetlen volt. Egy ideig próbálkoztam, végül megváltunk egymástól. Egyébként az ágyon két egyszemélyes matrac helyett egy kétszemélyeset találtunk, ez esetleg a nyugtalan alvók partnerét zavarhatja a nyugodt alvásban. A központi légkondícionáló/fűtő berendezés elég halkan tette a dolgát, nem volt zavaró. A szobából nem lehetett a hőfokot szabályozni, mert visszaugrott a beállított értékre, a befúvás erőssége viszont állítható volt. A benti hőmérséklet kellemes volt, így ezzel nem volt problémánk. Viszont kénytelenek voltunk egy papírdarabbal letakarni a szabályzót, mert legalább 3 LED világított rajta elég erősen és zavaróan egész éjjel.

Ébredés- és a napi rutin után irány a reggeli, ahol a vacsoránál megszokott minőségű és mennyiségű ételválaszték fogadott bennünket. Csillagos ötös a szállodának, hogy laktózmentes-, mandula- és rizstej is szerepelt a kínálatban, gondolva a tehéntejet nem tolerálókra is. Emellett többféle kenyér, a szokásos és kötelező tojásrántotta kolbásszal/virslivel, tejbegríz, péksütemények, felvágottak, sajtok voltak találhatóak a kínálópultokon. Amit nem szabad kihagyni: natúr joghurt cukormentes lekvárral, nagyon ízlett. Legalább 3 nagy teljesítményű darálós kávégépet is elhelyeztek az étteremben, így annak sem kellett várni aki azonnal el akarta fogyasztani a reggeli kávé/latte/forrócsoki adagját.

A környéken rengeteg program vár az aktív nyaralókra, akik nem csak a fürdőben szeretnének pancsolni, vagy valamilyen testkezelésre befizetni. A teljesség igénye nélkül: meg lehet látogatni a kápolnapusztai Bivalyrezervátumot, a 7 vezér történelmi kalandparkot Garaboncon, illetve a Zalaszabaron található Zobori Élmény Parkot. Mindhárom hatalmas élmény, kár lenne kihagyni őket. Ezt a három helyet 1 nap alatt bejárni lehetetlen, így máris 2 napi tippet olvashattatok. A szállodába visszatérve 15:00-17:00 óra között ingyen kávét, kakaót fogyaszthattunk – a szállodának szinte semmibe nem kerül, de szép gesztus. A legkisebbek krétafalra rajzolhatnak, vagy térités ellenében játszhatnak a számtalan játékkal. A felnőttek a bárban egy finom koktél vagy egy pohár sör elfogyasztása mellett szurkolhatnak kedvenc csapatuknak, vagy csak egy jót beszélgethetnek.

Nagyon ráfért már a vérfrissítés Zalakarosra, hogy újra vonzani tudja a fizetőképes turistákat. A Park Inn by Radisson Zalakaros pontosan ezt a vérfrissítést hozta meg a városnak. Végre egy modern-, a vendéget kiszolgálni akaró szemléletű piaci szereplő lépett be a már-már unalmasnak nevezhető terepre és a kezdeti hibák kijavítása után – akár hamarabb is, mint gondolta – bejöhet a számítása. Én mindenesetre nagyon szurkolok, hogy így legyen. Viszont az egészen biztos, hogy inkább előbb, mint utóbb az árak emelkedni fognak, így érdemes még a mostani, nyomott árakon foglalni pár éjszakát.

És, hogy a Park Inn by Radisson Zalakaros lett-e a kedvenc  magyarországi szállodám? Annyit megsúgok, hogy az első háromban benne van.

Ha tetszett amit olvastál, itt tudsz szállást foglalni!